Arhiva

Šta kada bi o zaposlenima brinuli kao o poslu?

73OgfhI5

Davno se desio momenat kada su ljudi prepoznati kao bitan faktor uspešnosti poslovanja i kada je počelo vrednovanje njihovog doprinosa u povećanju profitabilnosti. Ekspresne promene, dinamika ličnog i profesionalnog života, brojna zaduženja, učinila su da baš zaposleni budu prvi na udaru kada je potrebno ostvariti kontinuitet dobrog rada, a uslovi i tempo su postali robotski.

Vaši zaposleni su se našli u stadijumu rezervne snage, a vi u poziciji da pored toga što morate da budete svoj lični lider, razmišljate kako da podstaknete i obnovite entuzijazam i motivaciju vaših saradnika.

Benefiti za zaposlene – tema koja je mnogo puta obrađena, a opet deluje da će poslodavcima uvek biti interesantna. Prirodno je da će zaposlenom biti atraktivno da mimo zarade ima i druge pogodnosti. Bitno je razmišljati u smeru – čime možete olakšati i poboljšati svom zaposlenom život, a istovremeno sebi obezbediti predanog i entuzijastičnog radnika koji može da se identifikuje sa organizacijom i deluje u skladu sa njenim ciljevima.

Period za vreme i nakon pandemije u fokus su doneli benefite poput rada od kuće, vebinare, kurseve usavršavanja… Oni su postali neka vrsta nove normale, poslodavci i zaposleni su ih široko prihvatili. Zaposleni ih nesumnjivo registruju kao vid dodatnog stimulansa, ali ipak ono što se pokazalo kao benefit koji je najviše prepoznat od samih zaposlenih je potreba da budu zdravi, osećaj sigurnosti, predvidivosti i sposobnosti za rad.

Korak više u brizi o zaposlenima

Na osnovu statističkih podataka o benefitima koje zaposleni prepoznaju kao realno bitne, izdvaja se dobrovoljno (privatno) zdravstveno osiguranje – vrsta osiguranja koju poslodavac ugovara za svoje zaposlene sa odabranom osiguravajućom kućom, nezavisno od obaveznog (državnog) osiguranja.

Ugovaranjem takvog osiguranja, zaposlenima pružate mogućnost da imaju efikasnu medicinsku zaštitu i pokriće za najkvalitetnije lečenje u modernim zdravstvenim ustanovama po njihovom izboru, brzo, bez čekanja uputa.

OK, a kako je dobrovoljno zdravstveno osiguranje isplativo za poslodavca?

  • Lično birate paket pokrića koji želite da ugovorite i visinu osigurane sume;
  • Finansijski aspekt – poreske pogodnosti i olakšice za premiju osiguranja koju plaćate po zaposlenom mesečno;
  • Smanjen izostanak sa posla – pregledi mogu biti ugovoreni van radnog vremena;
  • Uspostavljanje obaveznih sistematskih i sanitarnih pregleda, kao i kraće bolovanje zbog bržeg pristupa dijagnostičkim pregledima i testovima;
  • Proces rada se ne usporava i ne komplikuje čestim izostancima zbog pregleda;
  • Pozitivan uticaj na reputaciju firme – brigom o zaposlenima sprovodite jednu od strategija održivog razvoja – motivisanje i nagrađivanje.

Dobrovoljno zdravstveno osiguranje kao benefit zaposlenima u Srbiji se najčešće nudi u stranim kompanijama. Prisutan je i u domaćim, ali se čini da su one u manjini.

Nije retko da se i sami zaposleni radije opredeljuju za privatno zdravstveno osiguranje čime sebe izlažu dodatnom trošku. Ovakva odluka možda i ne čudi ako se uzme u obzir dužina čekanja na preged, lošija oprema za rad, spor zdravstveni sitem, neadekvatan tretman i posvećenost. Pružanje ovakvog benefita čini odlično dvosmerno rešenje za ceo kolektiv, ali i za biznis.

Izvor: Sava osiguranje

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi