Arhiva

Kako da smanjite troškove preduzeća?

W1uMhf5j

Glavni deo povećavanja protoka gotovine i profita u preduzećima je kontrola troškova. Postoji niz trikova koje možete primeniti kako biste minimalizovali već postojeće troškove i pripremili se za one nepredviđene. Donosimo vam nekoliko predloga.

Napravite plan

Procenite gde je vaše preduzeće sada i gde želite da bude u budućnosti. Osmišljena mapa puta je neophodna za pravilno predviđanje troškova i nepredviđenih situacija. Na primer, ako nameravate da idete na novo tržište sledeće godine, morate da implementirate povezane troškove u svoju prognozu.

Pratite troškove

Imati uvid u istoriju troškova vašeg preduzeća će vam značajno pomoći u planiranju budućnosti. Nemoguće je donositi pametne finansijske odluke bez jasnog uvida u novac koji se troši svakog meseca. Proračun koji svakodnevno upotrebljavate može postati glavni faktor u smanjenju troškova poslovanja.

Uporedite se sa konkurencijom

Uporedite metrike koje su od značaja za vaš posaosa onima koje koriste druge kompanije u vašoj industriji. Na primer ukoliko sebavite prodajom, lokal u centru grada zamenite internet prodavnicom. Iakoizgleda kao minimalan trošak, potrošnja papira, poštanskog materijala i poštarinemože mnogo doprineti uštedi. Smanjite potrošnju papira time što ćete štampatiisključivo dokumenta koja su neophodna. Ako vidite da trošite više u određenimkategorijama, istražite zašto i preduzmite odgovarajuće mere da smanjite tetroškove u skladu saindustrijskim normama.

Upravljajte promenjivim troškovima

Sa dobro urađenim planom potrošnje neće biti iznenađenja. Međutim u svakom poslovanju postoje nepredviđeni troškovi. Zato pogledajte prošle varijabilne troškove vaše kompanije i izračunajte koji procenat prodaje oni predstavljaju. Istorijski procenti su dobar pokazatelj potencijalnih budućih troškova i merilo u održavanju istih u skladu sa prodajnom aktivnošću.

Budite odgovorni sa fiksnim troškovima

Fiksni troškovi se uglavnom ponavljaju i neretko se održavaju dugotrajne veze sa dobavljačima. Ali trebalo bi da povremeno testirate tržište da biste videli možete li dobiti bolju ponudu od konkurentskih dobavljača.

Investirajte u tehnologiju

Istražite nove tehnologije koje vam mogu pomoći da povećate produktivnost i smanjite troškove. Na primer, mnoge kompanije sada koriste računarske sisteme u Cloud-u za razliku od internog hardvera koji može biti skup za kupovinu i održavanje. Takođe, pisali smo ranije i o uslugama koje mogu da vam optimizuju procese i tako uštede vreme i novac, poput Printing as a service.

Ponudite podsticaje zaposlenima

Uspostavite nagrade za zaposlene koji pronađu načine da smanje troškove i time ih inspirišite da budu odgovorni. Razvojem tehnologije mnogi poslovi se mogu raditi od kuće. Stoga možete svake nedelje na primer nagrađivati po jednog zaposlenog skraćenjem radnog vremena ili radom van kancelarije. 

 Izvor: www.bdc.ca

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi