Arhiva

8 praktičnih saveta za bolje povezivanje sa kupcima

Fokus na kupca će značiti različite stvari za različite kompanije. Dakle, izuzetno je važno da imate kristalno jasnu predstavu o tome šta je fokus na kupca i šta to znači u smislu vašeg poslovanja. Mnoge kompanije pominju „fokus na kupca“ u svojoj viziji i izjavama o misiji, ali to nije dovoljno. Ključno je znati šta ove izjave znače i kreirati strategije u skladu s tim.

1. Učinite da vaši kupci osete da ste ih čuli i da su vam važni

Iza svakog klijenta postoji priča i vaši klijenti ne bi trebalo da ponavljaju tu priču svaki put kada stupe u interakciju sa vašim biznisom. Da bi se vaši klijenti osećali da ih čujete, obezbedite da vaš tim za korisničku podršku ima lak pristup svim informacijama koje su im potrebne za rešavanje problema klijenata – kao što su njihovo ime, informacije o proizvodu koji kupuju ili su kupili, kada i zašto su se poslednji put obratili itd. Ukoliko nemate korisnički servis, već je sve na vama, sačuvajte korisnikov broj mobilnog telefona, pa im se obratite imenom kada vas pozovu. Ovaj mali gest će im reći da su vam važni.

2. Pružite im jasne i tačne informacije

Od marketinške kampanje do kupovine proizvoda, održavajte transparentnu komunikaciju tokom celog procesa. Ako ne ostanete verni onome što kažete, sigurno ćete odmah izgubiti poverenje kupaca. Na primer, nemojte reći svom klijentu da će njihova porudžbina stići uskoro. Ovo ni na koji način neće pomoći kupcu, jer „uskoro“ može biti dan ili nedelja. Umesto toga, navedite datum isporuke.

3. Zaposlite prave ljude

Neki ljudi mogu imati tehničke veštine koje su potrebne za posao, ali ako želite da izgradite organizaciju usmerenu na kupca, unajmite pojedince koji pokazuju veštine i način razmišljanja usmerene na kupca. Drugim rečima, zaposlite ljude koji mogu na pravi način da predstavljaju kulturu koju želite da izgradite i koji mogu da se uklope u nju.

4. Iskoristite moć veštačke inteligencije

Kada je u pitanju poslovanje fokusirano na kupca, važno je reagovati na potrebe kupaca. Ali, ono što je još važnije je proaktivno ispunjavanje očekivanja vaših kupaca. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, pružanje proaktivnih iskustava čak ne mora da bude složeno ili skupo. Na primer, možete samo da primenite chatbot da biste poželeli dobrodošlicu klijentima kada su na vašoj veb lokaciji i rešili njihove upite.

5. Pitajte ih za mišljenje

Bez obzira na to što mislite da je vaša usluga za kupce odlična, morate da razumete i reagujete na nesklad između očekivanja vaših klijenata i njihovog stvarnog iskustva. Uđite u razgovor sa svojim klijentima, razumejte koje su njihove bolne tačke i iskustvo koje su imali dok su koristili vaš proizvod ili uslugu. Pojačajte glasove svojih klijenata i koristite njihove povratne informacije da poboljšate svoje poslovanje i stvorite bolje iskustvo.

6. Uključite zaposlene

Nikada ne potcenjujte uvide svojih zaposlenih. Stvar je u tome što svaki zaposleni ima drugačije iskustvo sa vašom kompanijom i njihove povratne informacije mogu vam dati neke suštinske odgovore. Ako postoji nešto što se vašim zaposlenima ne dopada u vašoj kompaniji, vrlo je verovatno da će i kupci osećati isto.

7. Isporučite izuzetnu korisničku uslugu

Jedan od glavnih ciljeva kompanije fokusirane na kupca je zadovoljstvo kupaca, zar ne? Pa, za to bi trebalo da uvek smišljate nove strategije da rešite probleme svojih kupaca. Takođe, uvek možete da ponudite neke popuste i besplatne artikle svojim kupcima. Sve ove strategije će vam pomoći da povećate zadovoljstvo kupaca, smanjite stopu njihovog odliva i povećate prihod.

8. Sretnite sve svoje kupce na internetu

Vaša baza klijenata se sastoji od više tipova kupaca, a svaki kupac preferira drugačiji način komunikacije. Posedovanje jednog kanala komunikacije za svakog kupca i pružanje odličnog iskustva na tom kanalu izgleda privlačno, ali ako komunicirate prema željenom kanalu vašeg klijenta i samim tim pružate mu više opcija, moći ćete da negujete dugoročnu lojalnost.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi