Studije slučaja

Personalizovani povraćaj robe je budućnost e-trgovine

Personalizacija u e-trgovini je sada toliko uobičajena i primenjuje se na više dodirnih tačaka tokom kupovine: od poruka dobrodošlice, personalizovanih preporuka proizvoda, pa sve do relevantnih ponuda i oglasa na društvenim mrežama i veb-sajtovima.

Brendovi koji posluju onlajn, naporno rade da bi se razlikovali od konkurenata, tretirajući svakog kupca kao pojedinca. Međutim, ceo proces personalizacije se obično završava onog trenutka kada je porudžbina poslata.

Ako su interakcije sa kupcima već personalizovane, zašto to nije slučaj sa načinom na koji upravljamo povraćajima robe?

Kako se ispostavilo, sve je veći broj brendova koji postavljaju ovo pitanje jer kada kupci žele da vrate ili zamene proizvod nakon što prime svoju porudžbinu, oni to realizuju u okviru često nefleksibilne politike vraćanja, koja daje iste uslove svakom kupcu – bez obzira na njihovu vrednost za brend.

Primena personalizacije i kod povraćaja robe može pomoći vašoj onlajn prodavnici da zadrži prihod i poveća zadovoljstvo kupaca koji će se zauzvrat iznova vraćati.

Šta su personalizovani povraćaji?

Personalizovani povraćaji su drugačiji pristup upravljanju ovim aktivnostima, gde brendovi nude izdašniju politiku povrata putem e-trgovine lojalnim kupcima, negujući tako odnos sa njima kao najveću vrednost. Na primer, ako je uobičajeni rok za vraćanje robe 30 dana od dana kupovine, lojalnim kupcima možete da obezbedite rok od 45 dana ili da im u samoj pošiljci pošaljete plaćenu povratnicu, sa ličnom porukom da cenite njihovu lojalnost.

Svrha personalizovanih politika vraćanja je da ojačaju pozitivno ponašanje prilikom kupovine kod vaših kupaca, kao što je pridruživanje VIP programima, česte kupovine ili porudžbine visoke vrednosti. Nagrađujući lojalnost brendu pogodnostima kao što su duži rokovi za vraćanje ili besplatna dostava za povraćaj robe, povećaćete verovatnoću da kupci u budućnosti kupuju robu baš kod vas. To će rezultirati višim nivoom zadovoljstva kupaca procesom vraćanja, kao i nižim stopama povraćaja i većim prihodima i rastom prodaje. Zato razmislite na koji način možete da primenite novu politiku personalizovanih povraćaja robe i pokažite svakom kupcu da vam je važan.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi