Arhiva

Preduzetništvo na društvenim mrežama

VuQLinV7

Za preduzetnike kažu da su osobe koje ne rade za druge, od devet do pet, da bi radili za sebe dvadeset četiri časa.

To su ljudi koji su spremni da rade naporno za svoj biznis, oni koji su spremni da budu i u proizvodnji i da vode finansije i da se bave marketingom. To je jedan poseban tip ljudi koji imaju nešto zajedničko, a to je strast prema svom biznisu.

Današnji preduzetnik se mnogo razlikuje od onog pre deset godina. On se razlikuje i onog od pre početka kovida. Usled intenzivnog rasta broja korisnika na društvenim mrežama i njihove dominacije kada je u pitanju informisanje potrošača, kao i činjenica da veliki deo svog vremena u toku dana provodimo upravo prelistavajuću sadržaj na ovim platformama, njihova uloga u donošenju odluka postala je, slobodno mogu reći, dominantna. Tako da je naš preduzetnik danas i neko ko se svakodnevno bori za pažnju svog kupca i na društvenim mrežama, neko ko je usled pandemije morao svoj znanje da unapredi i svoje resurse upravo da preusmeri na razvoj svojih profila.

Građenje brenda na društvenim mrežama je jako bitno za sve biznise čija je ciljna grupa tu. To zahteva veliki trud i vreme koje preduzetnici uglavnom nemaju i vrlo često ne izdvajaju dovoljno resursa za njihov razvoj. Međutim, prilike se ne smeju propustiti, a konkurencija je agresivna.

U ovom tekstu ću vam dati neke ključne savete koje kao preduzetnik treba da imate na umu sve vreme.

Svi su počeli od nule zato krenite i budite istrajni.

Znamo svi da je najteže krenuti. Svi čekaju neki idealan trenutak, pa da se prikupi dovoljno materijala, da mogu da se posvete tome „kako treba“. Takav trenutak ne postoji. Zato krenite odmah i ne opterećujte se detaljima i težnjom da sve bude savršeno. Društvene mreže nisu mesto na kom treba da bude sve savršeno i upeglano. Naprotiv, neposredan i originalan pristup češće daju bolje rezultate.

Gradite zajednicu na pravom mestu.

Da biste znali kakav sadržaj da kreirate i odakle da počnete morate znati kome se obraćate. Vi ne kreirate sadržaj koji se vama lično dopada. Kreirate onaj koji će se dopasti vašim kupcima, koji će na pravi način predstaviti vaš proizvod ili uslugu, vaše vrednosti. Ukoliko polazite od njihovih potreba veća je verovatnoća da će vaš sadržaj imati bolji prolaz.

Definisanje persona će vam pomoći da tačno znate kome se obraćate. Vaši kupci mogu biti različitih profila sa izrazito drugačijim načinom ponašanja i interesovanjima, samim tim ćete morati da prilagodite svoj sadržaj svakome od njih. To znači da ćete npr. na Instagramu imati jedan tip objava, na Linkedinu drugi.

S druge strane treba voditi računa i o tome gde su ti ljudi koje vaš proizvod interesuje. Nisu baš svi na svim mrežama što od vas iziskuje to da morate prethodno da istražite sve platforme i opredelite se za one koje će najbolje preneti vašu poruku baš vašoj ciljnoj grupi.

Dajte vrednost.

Sadržaj koji koji ostvaruje najbolje rezultate na društvenim mrežama i prodaje, jeste onaj koji daje vrednost za vašeg krajnjeg korisnika. On pre svega, treba najbolje da oslikava vaš proizvod ili uslugu i da pokaže na koji način zadovoljava potrebe i rešava probleme vaše ciljne grupe. A ako potrebe nema, pa stvorite je! Stvaranje potrebe može da bude najkreativniji proces prilikom kreiranja sadržaja za vaše mreže. Potrudite se da vaš proizvod bude predstavljen pa pravi način pa ako je estetika najbitnija onda radite na kvalitetu fotografija koje će to dočarati, a ako je praktičnost presudna onda nju prikažite kroz video sadržaj.

A kako da znate šta je to što vaši kupci žele da vide na svom fidu? Odgovor na ovo pitanje naći ćete u vašim porukama u inboksu, kroz pitanja koja postavljaju i komentare koje ostavljaju. Samo osluškujte.

Dokumentujte!

Jedna od ideja za sadržaj koji mali biznisi mogu da objavljuju na društvene mreže jesu sami procesi u njihovoj maloj organizaciji koji pokazuju njihovu kreativnost, posvećenost, ali na kraju i ljudskost. Zato dokumentujte da biste se približili vašoj ciljnoj publici i na taj način dali im priliku da se na neki način emotivno vežu za vaš brend.

Budite drugačiji!

I ne zaboravite- budite drugačiji! Vaš biznis vrlo verovatno nije jedinistven i toliko originalan da nema konkurenciju. Ali ono što konkurencija nema jeste vi! Dajte svom brendu autentičnost koju kupci vole, neki svoj lični pečat i emociju koji drugi ne mogu da kopiraju. Upravo je to ono što pravi distinkciju i presuđuje ko će privoliti lojalnost kupaca.

Ono što treba da imate na umu jeste da su društvene mreže tu da vam pomognu, nikako da vam budu još jedna obaveza ili teret. Nekada ste morali da platite skupu reklamu da bi vas neko zapazio. Danas je dovoljno da budete malo kreativni i autentični da bi vaš sadržaj bez velikih finansijskih sredstava došao do krajnjih potrošača. Zato se opustite i uživajte u procesu!

Autor: Ivana Bogdanović osnivač Digitalne krofne

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi