Arhiva

Zašto su praznici dobri za male biznise?

Jl8c4Hb1

Istaživanje pod nazivom The Visa Back to Business Study – Holiday Edition koje je obuhvatilo ispitanike sa osam tržišta širom sveta (Brazil, Kanada, Nemačka, Hong Kong, Irska, Singapur, UAE i SAD), pokazuje da skoro 7 od 10 vlasnika malih biznisa smatra da su praznici idealno vreme da podignu prodaju nakon izrazito teške godine.

Ovo važi čak i za biznise koji su u ranijim godinama najbolje rezultate uspevali da zabeleže tokom letnjih meseci, što ovog puta nije bilo moguće. 

Praznici su ključni trenutak za male biznise, jer veliki broj njih u ovom periodu uspeva da ostvari veći profit nego tokom cele godine. Ovo je, naravno, moguće samo ukoliko uspeju da skrenu pažnju na sebe u moru konkurenata koji će pokušati da učine isto. 

S druge strane, praznici su i psihološki značajni za kupce, posebno tokom Kovid-19 krize, jer omogućavaju ljudima da makar na kratko zaborave izmenjenu realnost i pokušaju da ulepšaju sebi i svojim bližnjima prazničnu sezonu. Dobro je da se na iskustvu božićnih i novogodišnjih praznika, pripremite za uskršnje i ostale praznike i dočekate ih spremni. 

Opstanak malih biznisa

Naravno, nemoguće je zaboraviti nove navike koje smo na globalnom nivou stekli tokom 2020. godine. Između ostalog, tokom ovog perioda podigla se i svest o značaju kako lokalne kupovine, tako i kupovine koja može pomoći vlasnicima malih biznisa da opstanu i zadrže svoje zaposlene. Upravo zato, ne iznenađuje podatak da je čak 60% američkih ispitanika nameravalo da najveći deo prazničnih kupovina obavi kupujući baš od njih. 

Kako bi obezbedili što veći broj zadovoljnih kupaca, mali biznisi su tokom prethodne godine imali izazovan zadatak da odgovore na potrebe tržišta i digitalizuju se kako bi se prilagodili novim okolnostima. Elektronska kupovina postala je nužnost, a brzina isporuke direktno je uticala na zadovoljstvo klijenata. Pored toga, onlajn prodaja i mogućnost beskontaktne dostave služile su da pokažu da vaš biznis brine o bezbednosti i poštovanju mera zaštite tokom pandemije.

Digitalizacija i personalizacija

 Pored digitalizacije, ključna stvar koja vaš biznis može izdvojiti jeste personalizovanje usluge, bilo kroz komunikaciju koja će biti ličnija, bilo kroz, primera radi, zanimljivo, praznično pakovanje vašeg proizvoda, koje može pomoći da se istaknete u odnosu na konkurenciju, a ne zahteva previše ulaganja.

Praznici su vreme za pokazivanje brige, a ljudi su tada osetljiviji na tople ljudske priče i često žele da pomognu drugima. Upravo ovaj ljudski aspekt svog poslovanja mali biznisi mogu da iskoriste tokom praznične sezone, bez namere da manipulišu emocijama kupaca, već uz prosto i diskretno podsećanje na jednostavnu istinu – da njihov opstanak zavisi upravo od onih koji kupuju. Kupce samo treba podsetiti da kupovina, za koju će se u prazničnoj sezoni gotovo izvesno odlučiti, pored toga što njima lično donosi zadovoljstvo, može i da pomogne nečijem poslovanju i omogući malom biznisu da iz teške godine izađe kao pobednik.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi